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Dr.
Sarah Säckel

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Adresse
Universität Stuttgart
Abt. Amerikanische Literatur und Kultur
Keplerstrasse 17
70174 Stuttgart
Deutschland
Sprechstunde

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Fachgebiet:

Sarah Saeckel teaches American and English literature and culture at the University of Stuttgart and received a PhD in American and English Literature in 2012. She is author of Jokes Don’t Jump from Nowhere: Comic Dialogism in P.G. Wodehouse’s ‘Jeeves and Wooster’ Novels (2012) and editor of Semiotic Encounters: Text, Image and Trans-Nation (2009). At the moment she is writing her second book, The Stories We (Like to) Wear, that pursues an ecocritical, interdisciplinary approach to fashion storytelling as well as to ‘stories’ (literature, film and the social media) that raise awareness for the human and environmental exploitation in the 20 th/21 st-century fashion industry and inspire prosocial and ecological behaviour.

Forschungs-und Lehrinteressen:

  • Ecocriticism
  • Interdisciplinarity
  • Comedy and Comic Theory
  • Intertextuality/Intermediality/Film/Adaptations
  • 19 th and 20 th Century Literatures in English
Publikationen:

Säckel, Sarah. "'Dirty Clothes', their 'Greenwashing' and a Call for Change in Andrew Morgan's Film The True Cost (2015)." CTANZ Annual Symposium 2016: Nature Now. 7th July 2016.

---. "'Dirty Clothes', their 'Greenwashing' and a Call for Change in Andrew Morgan's Film The True Cost (2015)." Context 32 (2016): 54-68.

---. Rev. of Wer lacht, zeigt Zähne: Spielarten des Komischen: Festschrift für Norbert Greiner. Eds. Johannes N. Schmidt, Felix C.H. Sprang and Roland Weidle. Anglia 133.2 (2015): 406-410.

---. “Jeeves’ and Wooster’s Juggling with Words: Wordplay in P. G. Wodehouse’s Comic Novels.” Wordplay and Metalinguistic Reflection – New Interdisciplinary Perspectives/Les jeux de mots et la réflexion métalinguistique – nouvelles perspectives interdisciplinaires. Eberhard Karls Universität Tübingen. 8 March 2013. Conference Poster.

---. “What Exactly Is It about Wooster’s Voice? A Response to Lawrence Dugan.” Connotations 22.2 (2012/2013): 279-297. Print and Web.

---. Jokes Don’t Jump from Nowhere: Comic Dialogism in P.G. Wodehouse’s ‘Jeeves and Wooster’ Novels. Trier: WVT, 2012. Print.

---. “Globalizing Jane Austen: An Analysis of Gurinder Chadha’s Pride and Prejudice Adaptation Bride and Prejudice.Locating Transnational Ideals. Eds. Walter Göbel and Saskia Schabio. New York: Routledge, 2010. 249-64. Print.

---, Walter Göbel and Noha Hamdy. Semiotic Encounters: Text, Image and Trans-Nation. Amsterdam: Rodopi, 2009. Print.

 ---. “What’s in a Wodehouse? (Non-) Subversive Shakespearean Intertextu­alities in P.G. Wodehouse’s Jeeves and Wooster Novels.” Semiotic Encounters: Text, Image and Trans-Nation. Eds. Sarah Säckel, Walter Göbel and Noha Hamdy. Amsterdam: Rodopi, 2009. 137-54. Print.

Lebenslauf:

Sarah Säckel studierte Anglistik und Germanistik an der Universität Stuttgart. Während ihrer Auslandsaufenthalte in Großbritannien arbeitete sie unter anderem ein Jahr als assistant teacher in York. Sie promovierte an der Universität Stuttgart über komische Intertextualität/Intermedialität in P.G. Wodehouse‘ ‚Jeeves und Wooster‘-Romanen (rezensiert von Catherine Belsey in Anglia 130.4 (2012): 580-583.). Sarah Säckel hat die internationale Tagung Semiotic Encounters: Text, Image and Trans-Nation (2008) mit Noha Hamdy und Walter Göbel organisiert und bei der Organisation mehrerer DFG-geförderter Tagungen mitgeholfen. Zurzeit befasst sie sich insbesondere mit der Analyse medialer Darstellungen der unfairen Arbeitsbedingungen in der Textilindustrie des 19., 20. und 21. Jahrhunderts.